تور مجازی چیست؟

تور مجازی یا همان (Virtual tour) یک مکان واقعی را از طریق‌ ویدیو و تصویر شبیه سازی‌ می نمایند که افراد می توانند به خوبی از طریق آن فضای واقعی شبیه سازی شده را مشاهده نمایند که وجود صدا، موسیقی، گفتار و متن این ویدیوها و تصاویر را زنده تر و واقعی تر به نمایش می گذارد.

جهت ساخت تور مجازی تعدادی شات از یک فضا و منظره با یکدیگر ترکیب‌ می گردند. در یک تور مجازی دوربین و لنز در مکانی قرار می گیرد که نور در آن نقطه همگرا می باشد و در آن محیط به گردش در می آید.

در یک تور مجازی رسانه ای نمایش یک محیط واقعی به طور بسیار زنده انجام می گردد که شما می توانید بدون آنکه نگران پایان زمان باشید و یا دیگر نگرانی ها را داشته باشید به بازدید بپردازید. با وجود آنکه افراد مکان را همانند یک فیلم مشاهده می کنند اما می توانند بر روی دوربین تسلط داشته باشند و خود آن را هدایت و کنترل نمایند به گونه ای که خود را در آن موقعیت تصور نمود و به اطراف می چرخد و راه می رود. از دیگر قابلیت های آن می توان به زوم کردن و تماشای جزئیات اشاره نمود. با انتخاب یک بخش می توانید به مشاهده ی آن بپردازید.

انواع تور مجازی

در این جا به طبقه بندی تور مجازی می پردازیم  که شامل چهار دسته است:

تور مجازی‌ ۳۶۰ یا پانوراما

جهت ساخت این نوع تور مجازی از تعدادی عکس از یک نقطه استفاده می شود که لنزها و دوربین ها حول آن به چرخش در می آیند. همانطور که از نام این نوع تور مشخص است لنزها بصورت ۳۶۰ درجه ای به گردش در می آیند. این تور دارای برخی معایب نیز می باشد که شامل کندی بارگذاری و مناسب نبودن آن برای گوشی های همراه می باشد.

 

تور interactive floor plan

یک دسته دیگر از تورها تور، interactive floor plan می باشد که به ترکیب عکاسی طرح معماری کف اتاق می پردازد اما به نمایش نمای ۳۶۰ درجه ای نمی پردازد. بارگذاری این نوع تور بسیار سریع انجام می گردد و مخاطب به راحتی می تواند به کنترل دوربین بپردازد.

تور ویدئویی

تور ویدئویی‌ دسته ای دیگر از تورهای مجازی‌ می باشد. نمایش این نوع تور به این صورت است که انگار مخاطب در محیط به قدم زدن می پردازد و هر کجا قدم برمی دارید از آنجا فیلم گرفته می شود. در این نوع تور برخی موارد نظیر موسیقی، روایت و متن هم وجود دارد. بارگذاری این نوع تور نیز با کندی همراه است و مخاطب نمی تواند به کنترل دوربین بپردازد.

تور STILL PHOTO TOUR

این نوع تور در میان دیگر روش ها رایج تر می باشد که ساخت آن به وسیله ی عکس ها می باشد و دارای نمای یک بعدی است. سرعت بارگذاری در این تور سریع بوده و می توانید به کنترل‌ دوربین بپردازید.

کاربرد تور مجازی

از تور مجازی می توان به منظور معرفی خدمات،‌ توانایی ها و امکانات مرکز خدمات و کسب و کار های گوناگون بهره برد که تاثیر‌ بسزایی نیز دارد.

تور مجازی ایران تاریخ ما برای‌ مشاغلی‌ همچون هتل ها، مهمانسراها، مراکز اقامتی، کلینیک ها، مطب ها، بیمارستان ها و دیگر مراکز درمانی، مدارس، دانشگاه ها،‌ مهد کودک ها، مجتمع های تجاری، فروشگاه ها،‌ موزه ها،‌مراکز‌ تفریحی و گردشگری،‌سینماها، گالری ها، مراکز فرهنگی و هنری،‌ نمایشگاه ها،‌ سمینارها و رویدادها، استادیوم ها،‌ تالارها و مراکز پذیرایی،‌فرودگاه ها،‌‌ باشگاه ها و مراکز ورزشی، مرکز ارائه دهنده خدمات حمل و نقل و … می تواند تا حد بسیار پرکاربرد باشد. مکان هایی که قادر به ارائه خدمات حضوری‌ نیستند بهترین روش تور مجازی می باشد و به راحتی می توانند از طریق به ارائه خدمات بپردازند. تور مجازی می تواند کمک شایانی نماید و برای نمونه یک کلینیک را بطور کامل برای مخاطبین به نمایش بگذارد و یک تبلیغ و راهنما مناسب به شمار رود.

دیدگاه خود را بگذارید