برترین سریال های تلویزیونی که بر اساس کتاب ساخته شده اند!

بسیاری از طرفداران وقتی کتاب‌های مورد علاقه‌شان را برای صفحه‌نمایش کوچک اقتباس می‌کنند، محتاط هستند، اما گاهی اوقات برنامه‌های تلویزیونی آن را درست نشان می‌دهند. در اینجا رتبه بندی بهترین سریال های تلویزیونی با الهام از کتاب هایی وجود دارد که همه باید تماشا کنند.

دروغگوهای کوچولو زیبا” با دور شدن از مجموعه کتاب هایی که بر اساس آن ساخته شده بود، تعلیق ایجاد کرد.

شای میچل، ترویان بلیزاریو، لوسی هیل و اشلی بنسون در سریال «دروغگوهای کوچک زیبا».
امتیاز انتقادی: ۸۱%

بر اساس مجموعه کتاب های سارا شپرد، “دروغگوهای کوچک زیبا” به مدت هفت فصل از شبکه ABC Family (در حال حاضر Freeform) پخش شد. داستان با چهار دوست – اسپنسر هستینگز، آریا مونتگومری، هانا مارین و امیلی فیلدز – شروع می‌شود که یک سال پس از ناپدید شدن رهبر گروهشان آلیسون دی‌لارنتیس، دوباره به هم می‌رسند. پس از دریافت یک متن مرموز از “A” که تهدید می کند تاریک ترین اسرار آنها را فاش می کند، دختران برای کشف هویت A و از بین بردن آنها به یک ماموریت طولانی و پیچیده می پردازند.

نکته قابل توجه، رمان‌های شپرد همچنین الهام‌بخش اسپین‌آف سریال «دروغ‌گویان کوچک زیبا: کمال‌گرایان» بودند که با وجود لغو شدن پس از یک فصل، امتیاز عالی را در Rotten Tomatoes کسب کرد.

«وست ورلد» یکی از محبوب‌ترین اقتباس‌های این فهرست است.

جفری رایت و ایوان ریچل وود در «وست ورلد».
جان پی جانسون/HBO
امتیاز نقد:  ۸۲%

این سریال علمی تخیلی HBO بر اساس رمانی از مایکل کرایتون ساخته شده است. این نمایش پر اکشن که در سال ۲۰۱۶ پخش می شود، به اخلاقیات مرزهای شرکتی و نحوه برخورد با اندرویدها می پردازد. این دانلود سریال اخیراً فصل چهارم خود را به اتمام رسانده است. مجموعه پیش درآمد «خاطرات کری» امتیازهای بالاتری نسبت به نمایش اصلی که بر اساس آن ساخته شده بود کسب کرد.

«پولدارک» برای مخاطب جدیدی دوباره طراحی شد.

امتیاز انتقادی: ۸۷%

«پولدارک» شبکه PBS دومین اقتباس تلویزیونی از مجموعه کتاب های وینستون گراهام است. اولین آن برای دو فصل در دهه ۱۹۷۰ پخش شد و اقتباس مدرن اولین بار در سال ۲۰۱۵ پخش شد. این سریال مدرن پس از جنگ راس پولدارک کهنه سرباز انقلاب آمریکا را به خانه در کورنوال انگلستان بازمی‌گرداند. اما این همان خانه ای نیست که او رفت. خانواده‌اش فکر می‌کردند او مرده است، نامزد آینده‌اش اکنون با پسر عمویش نامزد کرده است و زمینش به هم ریخته است. قابل ذکر است، نویسندگان سریال فعلی «پولدارک» تصمیم گرفتند برای فصل پنجم سریال، طرحی بدیع معرفی کنند که از کتاب های گراهام منحرف است.

نویسندگان «داستان ندیمه» تصمیمی گرفتند که نمایش را تا مدت‌ها از روایت رمان گذشته نگه می‌دارد.

الیزابت ماس ​​در «داستان ندیمه» بازی می کند.
امتیاز انتقادی:  ۸۸%

بر اساس رمان دیستوپیایی فمینیستی مارگارت اتوود، “داستان ندیمه” در جامعه ای تمامیت خواه می گذرد که زنان بارور را دارایی می داند. درام هولو به دلیل بازی باورنکردنی‌اش مورد تشویق قرار گرفته است و انحرافات داستانی آن باعث شده است که نمایش پس از پایان کتابش ادامه پیدا کند.

«بازی تاج و تخت» با پیچ و تاب ها و مرگ هایش بینندگان را سرپا نگه داشت.

امیلیا کلارک و کیت هرینگتون در سریال «بازی تاج و تخت» شبکه HBO.
نمره نقد: ۸۹%

برنامه تلویزیونی حماسی “بازی تاج و تخت” بر اساس سریال پرفروش “آواز یخ و آتش” اثر جورج آر آر مارتین ساخته شده است. سریال HBO که به خاطر اژدها، خیانت‌ها، جنگ‌هایش شناخته می‌شود، به قدری محبوب است که حتی افراد غیر تماشاگر هم از قسمت بدنام عروسی سرخ اطلاع دارند. خوانندگان کتاب‌ها ممکن است نسبت به فصل‌های قبلی برتری داشته باشند، اما در پایان نمایش، از کتاب‌هایی که بر اساس آن ساخته شده بود فاصله زیادی گرفته بود. پیش درآمد این سریال با نام دانلود سریال خاندان اژدها با زیرنویس چسبیده نیز منتشر شد.

“دروغ های کوچک بزرگ” یک مطالعه شگفت انگیز در مورد روابط زنانه است.

نیکول کیدمن، شیلین وودلی و ریس ویترسپون در «دروغ های کوچک بزرگ».
HBO
نمره نقد:  ۸۹%

دومین سریال HBO به کارگردانی ژان مارک والی، “دروغ های کوچک بزرگ” یک معمای تاریک است که در یک شهر ساحلی کالیفرنیا اتفاق می افتد و اتفاقاتی را که با آمدن یک مادر جدید به شهر می افتد را روایت می کند. این سریال درام بر اساس کتابی به همین نام نوشته لیان موریارتی ساخته شده است.

«ماما را صدا کن» تصویری از زندگی پرستاران در ایست اند لندن است.PBS
نمره نقد: ۸۹%

این سریال بریتانیایی بر اساس خاطرات جنیفر ورث که در دهه ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ پرستار بود، ساخته شده است. این اقتباس تلویزیونی به شکوفایی نوزاد پس از جنگ جهانی دوم و معنای آن برای مادران و زنانی که بچه‌دار می‌شوند، می‌پردازد. قابل توجه است که طبق گفته برخی از معاصران واقعی ورث ، پرستاران و ماماهای ایست اند لندن کاملاً دقیق نشان داده شده اند .

«کشتن حوا» از چهار رمان آنلاین الهام گرفته شده است.

جودی کامر و ساندرا اوه در فیلم «کشتن ایو» بازی می کنند.
نمره نقد: ۸۹%

«کشتن حوا» از رمان‌های لوک جنینگز با نام رمز ویلانل اقتباس شده است. در سریال BBC America/AMC، کار روی میز ایو به عنوان افسر M15 دقیقاً مطابق با خیالات جاسوسی او نیست تا زمانی که او مأموریت ردیابی قاتل غیرقابل پیش بینی ویلانل را به او تحویل دهد. با شروع شکار ویلانل، این دو کاملاً نسبت به یکدیگر وسواس پیدا می کنند.

«Orange Is The New Black» شخصیت های کتاب را به آدم هایی چند بعدی تبدیل کرد.

تیلور شیلینگ در فیلم «Orange Is The New Black» محصول نتفلیکس بازی کرد.
امتیاز انتقادی: ۹۰%

بر اساس خاطرات پایپر کرمان “نارنجی سیاه جدید است: سال من در زندان زنان”، اولین برنامه تلویزیونی موفق نتفلیکس آزادی های خلاقانه ای را به دست آورد و تجربه ممتاز پایپر را با شخصیت های داستانی دوست داشتنی کنار هم قرار داد که ممکن است کامل نباشند اما بارها و بارها مورد ظلم قرار گرفته اند. توسط سیستم قضایی منتقدان احساس کردند که تمایل نمایش برای تمرکز بر روی گروه – نه فقط پایپر – کلید موفقیت آن بود.

دکتر هانیبال لکتر یک جنتلمن بی نقص است که رگه های مرگباری در مورد «هانیبال» دارد.

آفرینش تلویزیونی برایان فولر با استفاده از شخصیت‌های رمان‌های توماس هریس، شاهکاری در سینما و مطالعه شخصیت است. در برنامه NBC، شخصیت ها هانیبال را قبل از تبدیل شدن به هیولای گوشتخوار در «سکوت بره ها» می بینند.

«شکارچی ذهن»

هولت مک‌کالانی و جاناتان گروف در سریال «شکارچی ذهن» نقش مأموران اف‌بی‌آی را بازی می‌کنند.
نتفلیکس
امتیاز انتقادی: ۹۸%

سریال نتفلیکس از کتاب جنایی غیرداستانی جان ای. داگلاس، عوامل بازنشسته FBI و مارک اولشاکر “Mindhunter: Inside The Elite Serial Crime Unit” الهام گرفته شده است. این سریال در دهه ۱۹۷۰ می گذرد و دو مامور اف بی آی را دنبال می کند که با قاتلان زنجیره ای مصاحبه می کنند تا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه عملکرد مغز آنها بیاموزند. در طول دو فصل اول، ماموران هولدن فورد و بیل تنچ با توسعه روش خود برای استخراج انگیزه‌ها از ذهن‌های اجتماعی‌پاتیک، در این زمینه نوآوری می‌کنند. هنوز مشخص نیست که سریال فصل سوم را دریافت خواهد کرد یا خیر زیرا در حال حاضر در حالت توقف نامحدود است.

«باشگاه بچه‌ها»

نتفلیکس به رمان‌های دوست داشتنی رنگ و بویی مدرن می‌دهد.

نمایش تلویزیونی «باشگاه بچه‌ها» در تاریخ ۳ جولای در نتفلیکس به نمایش درآمد.
نتفلیکس
امتیاز انتقادی: ۱۰۰%

نسخه اصلی نت‌فلیکس بر اساس مجموعه کتاب‌های کلاسیک آن ام. مارتین ساخته شده است و ماجراهای کریستی توماس، مری آن اسپایر، کلودیا کیشی، استیسی مک‌گیل، و داون شافر را دنبال می‌کند که کسب‌وکار نگهداری از کودک خود را راه‌اندازی می‌کنند.

اگرچه کتاب‌های اصلی در دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ منتشر شدند، سریال تلویزیونی در روزگار کنونی اتفاق می‌افتد و برخی از مسائل مدرن را در کنار خطوط اصلی و جزئیات شخصیت‌ها در بر می‌گیرد.

فصل اول این سریال که در ماه جولای پخش شد، با نقدهای درخشانی از سوی منتقدان و مخاطبان مواجه شد و اگرچه فصل دوم آن تایید نشده است، راشل شوکرت، مجری برنامه، پیش از این نکاتی را درباره قسمت‌های احتمالی آینده منتشر کرده است.

«گامبیت ملکه»

هزینه‌های نبوغ را از طریق داستان یک شطرنج‌باز نخبه بررسی می‌کند. منتقدان به این اقتباس تلویزیونی امتیاز کاملی را در Rotten Tomatoes دادند.
امتیاز انتقادی:  ۱۰۰%

بر اساس کتابی به همین نام از والتر تیویس، “گامبیت ملکه” به دنبال بت هارمون یتیم است که او به عنوان یک شطرنج باز قهرمان ایالات متحده در رتبه های بالاتر می رود. این کتاب و مجموعه محدود نتفلیکس هر دو هزینه بزرگی را مورد بررسی قرار دادند، زیرا بث همچنان به تقویت مهارت های خود ادامه می دهد و در عین حال منزوی تر و وسواس تر می شود. «The Queen’s Gambit» در سرویس استریم به یک موفقیت فوری تبدیل شد و این شرکت حتی آن را بزرگترین سریال محدود خود نامید.

«داش و لیلی»

یک داستان عاشقانه جشن نوجوانی را روایت می‌کند که در شهر نیویورک اتفاق می‌افتد. «داش و لیلی» نقدهای درخشانی از منتقدان دریافت کرد.

سریال اصلی جشن نتفلیکس بر اساس رمان «کتاب جرات داش و لیلی» نوشته دیوید لویتان و ریچل کوهن ساخته شده است. این نمایش روی دو نوجوان به نام‌های داش اسکروج و لیلی عاشق کریسمس متمرکز است که به‌طور ناشناس در طول فصل تعطیلات از طریق یک دفترچه یادداشت قرمز با هم ملاقات می‌کنند و با هم مکاتبه می‌کنند.

اگرچه چند تفاوت عمده بین کتاب و نمایش وجود دارد – به ویژه بین دو پایان – این سریال شخصیت های دوست داشتنی را در مکان های جشن در اطراف شهر نیویورک زنده می کند. فصل دوم هنوز تایید نشده است، اما این کتاب بخشی از یک مجموعه است ، بنابراین داستان‌های «داش و لیلی» بیشتری وجود دارد که می‌توانند اقتباس شوند.

جمع بندی

بسیاری از سریال های موفق بر اساس کتاب ها و رمان های پ فروش ساخته شده اند. گرچه در مواردی نیز این اقتباس موفقیت آمیز نبوده است. سریال هایی چون سریال ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت نیز در راه است.

دیدگاه خود را بگذارید