انواع منابع خبری

شما می توانید از طریق اینترنت به چندین روش اخبار را دریافت کنید، از کانال های خبری 24 ساعته گرفته تا مقالات روزانه مورد علاقه خود. امور روزانه، فناوری، سرگرمی ها، سرگرمی ها، ورزشها و اطلاعات به روز در مورد هر چیزی که شما را دوست دارید در اینترنت وجود دارد.

منابع خبری می توانند بینشی ارائه دهند که منابع علمی ممکن است نداشته باشند یا ورود به منابع علمی مدت زمان زیادی طول می کشد. به عنوان مثال، منابع خبری برای یافتن واکنش ها، نظرات و نگرش های غالب مردم در زمان وقوع یک رویداد بسیار عالی هستند. بنابراین اینکه آیا منابع خبری برای شما مناسب هستند یا خیر، به این بستگی دارد که سوال شما چیست.

خبر اصطلاح عجیبی است، زیرا حتی وقتی اطلاعات قدیمی هستند، باز هم جزو اخبار مهم به شمار می آیند. برخی منابع برای انتشار اخبار عالی هستند، برخی دیگر برای اخبار جمع شده (یا تدوین شده) و برخی دیگر برای اخبار تاریخی بسیار مناسب هستند.در حالی که اخبار برای قرنها فقط در روزنامه ها منتقل می شد، اکنون اخبار در انواع مختلف ارسال می شوند: از طریق رادیو، تلویزیون و اینترنت، علاوه بر چاپ. امروزه حتی بیشتر روزنامه ها دارای سایت های اینترنتی هستند.

اخبار باید مختصر باشد زیرا بسیاری از آنها تنها لحظاتی پس از وقوع یک واقعه گزارش می شوند. گزارش های خبری در اوایل چرخه نشر اطلاعات رخ می دهد.

منابع خبری چه زمانی مفید هستند؟

  • شما به اخبار جدید یا دیدگاه های تاریخی در مورد یک موضوع (آنچه مردم در آن زمان می گفتند) نیاز دارید.
  • شما باید در مورد یک فرهنگ، مکان یا دوره زمانی بیشتر از منابع آن بیاموزید.
  • شما می خواهید از آنچه امروز در جهان می گذرد آگاه شوید.

منابع خبری چه زمان محدود استفاده می شوند؟

  • شما نیاز به تجزیه و تحلیل بسیار دقیق توسط کارشناسان دارید.
  • شما به منابعی نیاز دارید که باید دیدگاه های علمی یا مدرن در مورد یک موضوع تاریخی داشته باشند.

منابع خبری اصلی و غیر اصلی

خبرگزاري هاي اصلي اين سنت را دارند كه سعي مي كنند اخبار را تا حد امكان عيني گزارش كنند. این بدان معنا نیست که گزارش های آنها کاملاً عینی هستند، اما نسبت به منابع غیر اصلی از عینیت بیشتری برخوردار است. در نتیجه، منابع خبری اصلی از منابع غیر اصلی معتبرتر هستند. اخبار از رسانه های خبری غیر اصلی آمریکا اغلب با نظرات شخصی مخلوط می شوند. یکی از روش هایی که آنها غالباً مغرضانه نشان می دهند این است که حقایق مربوط را کنار می گذارند و جانبدارانه گزارش خود را منتشر می کنند.

انواع منابع خبری

رسانه های مطبوعاتی – رسانه های خبری (چاپی و آنلاین) بسیاری از اخبار خود را از این منابع دریافت می كنند، زیرا ارسال گزارشگران خود به هرجای دیگر برای رسانه های دیگر ضروری نیست. استفاده از خدمات به قدری گسترده است که ممکن است مجبور شوید چندین خبرگزاری را جستجو کنید تا برداشت متفاوتی از یک واقعه یا موقعیت داشته باشید.

رسانه های اجتماعی – اکثر رسانه های خبری در بالا توییتر و اینستاگرام دارای حساب کاربری هستند. معمول است که در این شبکه های اجتماعی خلاصه یا تیتر اخبار گزارش می شود و شما را برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت خبری خود هدایت می کنند.

دیدگاه خود را بگذارید