بهترین روش ها برای تبلیغات در زمینه گردشگری
گردشگری به معنای مسافرت از مبدأ به یک مقصد است و مفهوم آن فرآیند های مبادله فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را نیز در بر می گیرد. گردشگری یکی از پویا ترین فعالیت های اقتصادی عصر حاضر است که در توسعه پایداری محلی نقش مهمی دارد. هدف اصلی تبلیغات، آگاه کردن گردشگر از مقصد است. امکان دارد سازمان ملی جهانگردی، درباره ویژگی ها و جلوه های مقصد، اطلاعاتی به مردم بدهد و آن ها را تشویق به گذراندن روزهای تعطیل در آن بنماید؛ اما یک تبلیغ موثر می تواند افراد بیشتری را به خود جذب کند.
در مورد خرید یک محصول از صنعت گردشگری، مانند بلیط هواپیما، اقامت در هتل، صرف غذا در رستوران، گردش گروهی یا مجموعه کاملی از این خدمات پیش از هر نوع اقدام در راه تبلیغ، هدف های تان باید کاملا مشخص و با جدیت باشد. فراموش نکنید افراد اغلب اوقات روشی را که برای مسافرت انتخاب می کنند، از قبل برای آن برنامه ریزی می کنند تا با خیال راحت در زمان مورد نظر با آسودگی خاطر به مقصد مورد نظر خود سفر کنند. به همین علت تبلیغات جذاب می تواند گردشگران بسیاری را به خود جذب کند. برای تبلیغ احتیاج به رسانه دارید و یک تبلیغ حرفه ای در موقعیتی خلاقانه و به روشی خاص صورت می گیرد.
یک مجموعه تبلیغات عالی ترکیبی از رسانه ها برای ایجاد بهترین واکنش نسبت به محصول یا خدمت را استفاده می کند. تبلیغات نمایشی یا بنری، تبلیغات در شبکه های اجتماعی، روزنامه ها و مجلات، تبلیغات محیطی، رادیو و پادکست، ارسال پیام مستقیم به مخاطب محصول، تبلیغات ویدیویی، تبلیغات نا محسوس برند، برگزاری رویداد ها و تبلیغات از طریق پیام رسان ها از انواع شیوه های تبلیغاتی هستند. در ادامه چند روش مناسب برای بهتر پیش رفتن تبلیغات در زمینه گردشگری را در اختیارتان قرار می دهیم.
- ویدئو هایی جذاب درباره منطقه مورد نظر خود درست کنید
ویدئو هایی در زمان بسیار کوتاه، که حجم زیادی از اطلاعات را به گردشگران منتقل کند، روش بسیار مناسبی برای معرفی شما و فعالیت های تان هستند. این ویدئو ها باید مانند راهنمای اطلاعاتی منطقه مورد نظر عمل کند و به طور خلاصه اطلاعاتی راجع به مقصد به مخاطبان ارائه دهد. این ویدئو ها را در وب سایت تان و رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. فیسبوک یکی از بهترین محیط ها برای تبلیغ چنین ویدئو هایی است.
- در شبکههای اجتماعی فعال باشید
رسانه های اجتماعی یکی از بهترین روش ها برای تبلیغات در زمینه گردشگری و ارتباط با مشتریان می باشد. تکنیک های تبلیغات نمی توانند با به روزرسانی یک صفحه فیسبوک یا ارسال یک عکس جدید در اینستاگرام رقابت کنند، اما نتایج نشان دهنده همه چیز است. محتوای اصلی را اضافه کنید و به طور حرفه ای به هرگونه نظر یا سؤال برای بهترین نتایج پاسخ دهید.
- سعی کنید یادگیری در زمینه گردشگری را ادامه دهید و مدارک خود را برجسته تر نشان دهید
راه دیگر برای تبلیغات و برگزیده شدن شما، برجسته کردن تجربه یا آموزش مداوم تان در این زمینه است. اگر به تازگی در یک کنفرانس در زمینه گردشگری حضور داشتید، این اتفاق را تبلیغ کنید. اگر سفر جالبی داشته اید، عکس ها و راهنمایی ها را برای دیگران ارسال کنید تا به آن مقصد بروند. همچنین اگر مدتی خارج از کشور زندگی کرده اید، از این مزیت استفاده کنید.
- تبلیغات در گوگل را فراموش نکنید
در تبلیغات گوگل شما به گوگل هزینه ای را می پردازید و گوگل هم در ازای این هزینه سایت شما را بر اساس کلمات کلیدی ای که مشخص کرده اید، مدت زمانی به کاربران نمایش می دهد. تبلیغات گوگل نمونه بارز تبلیغات هدفمند و به شدت موثر است، چراکه شما هزینه تبلیغ تان را فقط برای کاربرانی خرج می کنید که به دنبال تور مورد نظرتان هستند.
- درباره منطقه ای که به گردشگران پیشنهاد می کنید، اطلاعات بیشتری ارائه دهید
در تبلیغات باید بر خواسته ها و نیازهای گردشگران متمرکز باشید. بیشتر گردشگران منطقه ای را که به آن ها معرفی می کنید به خوبی محل زندگی خودشان نمی شناسند و بنابراین به دنبال یک راهنمای سرگرم کننده و در عین حال آموزنده هستند. راهنما باید طوری باشد که گردشگران به راحتی بتوانند آن را بخوانند و درک کنند، پس بهتر است سطح مطالب را بر این اساس تنظیم کنید زیرا به طور کلی، تعداد کمی از مردم کلمه به کلمه آن را می خوانند. راهنما باید دارای اطلاعات کاملی درباره مکان های دیدنی، سرگرمی های جالب، نحوه تهیه بلیط های مختلف با قیمت مناسب از جمله بلیط اتوبوس و نوع پرداخت کردن هزینه های اینترنتی، شرایط بازدید از منطقه و اطلاعات مهم دیگری درباره مقصد باشد.
- مخاطبان خود را پیدا کنید و آن ها را از آخرین سفر ها و تور های مسافرتی آگاه سازید
برای بهتر پیش رفتن تبلیغات باید افرادی را پیدا کنید که بخشی از آن هستند. پس از تعیین مشخصات اولیه مشتری، زمان آن است که عمیق تر شوید و ویژگی هایی مانند سن، جنسیت، درآمد و موقعیت مکانی آن ها را در نظر بگیرید و با توجه به این ویژگی ها پیشنهاد های مناسب خودشان را به آن ها ارائه دهید. همچنین از مشتریان خود بخواهید در صورتی که می خواهند از جدیدترین تورها و برنامه های تفریحی شما باخبر شوند، با ارسال یک کلمه کلیدی به سامانه پیامکی شما از جدید ترین برنامه های شما باخبر شوند. مشترکین سامانه پیامکی شما باید اولین کسانی باشند که از جدیدترین اخبار و برنامه های سفرهای شما باخبر شوند.
- تبلیغات در زمینه گردشگری را به صورت واقعیت شرح دهید
یکی از بزرگ ترین اتفاقات بد در صنعت گردشگری و در زمان جذب توریست این است که کاخ آرزوهای مسافر در حالی که با اصل مطلب رو به رو می شود خراب شود؛ یعنی در آغاز تصورات و انتظاراتی برایش فراهم شده اما پیش رو طبلی تو خالی صدا می دهد. یکی از بهترین ایده ها برای جذب گردشگر این است که تجربه را قبل از آمدن و رسیدن به آن ها بدهید. به شرح کامل و منصفانه راجب آن مکان بپردازید و آن چیزی که واقعیت دارد را شرح دهید. اگر در منطقه خود بهترین باشید و صادقانه رفتار کنید، مطمئن باشید که نتیجه قابل قبولی خواهید گرفت.
- برای تبلیغات با کسانی کار کنید که در بین مردم بیشتر نفوذ و اعتبار دارند
یکی دیگر از بهترین روش ها برای تبلیغات در زمینه گردشگری، کار با افرادی است که در بین مردم از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. این افراد در فضای آنلاین، تعداد زیادی دنبال کننده دارند. وبلاگ نویسان، کسانی که در یو تیوب ویدئو به اشتراک می گذارند و افراد فعال در اینستاگرام در این دسته قرار می گیرند. بسیاری از این افراد بین دنبال کنندگان خود محبوب هستند و با مخاطبان زیادی تعامل برقرار می کنند. مخاطبان آن ها محتوایی را که این افراد تولید می کنند دوست دارند. برخی از آن ها را که با صنعت شما در ارتباط هستند را بیابید و با آن ها قرارداد ببندید. این معامله برای هر دو طرف بسیار مؤثر و مفیدی است، زیرا شما به آن ها کمک می کنید درباره موضوع جدیدی به تولید محتوا بپردازند و آن ها نیز به شما در معرفی کسب و کارتان به مخاطب کمک می کنند.
- تبلیغ و ارائه دادن پیشنهاد های ویژه به گردشگران
برای جذب گردشگران بیشتر می توانید به آن ها پیشنهاد های جذابی بدهید یا از میان انتخاب چند گزینه برای سفر، بهترین گزینه را به آن ها معرفی کنید. برای مثال به کسانی که بودجه کافی برای سفر با هواپیما را ندارد، خرید بلیط قطار یا اتوبوس را پیشنهاد دهید زیرا آسان تر و هم اقتصادی تر از هواپیما می باشند.
تبلیغات در زمینه گردشگری از اصلی ترین مرجع برای راهنمای سفر، اخبار، مقالات و رویدادهای مرتبط با گردشگری ایران و جهان می باشند. اگر در این زمینه ها بتوانید تبلیغات مناسب و جذابی را به گردشگران ارائه دهید، قطعا بازخورد خوبی را دریافت خواهید کرد.
/پایان رپورتاژ آگهی/
دیدگاه خود را بگذارید